Les voituresde MBmotorsport

Toutes nos voitures sont disponibles à la location pour vos entraînements en circuit ou vos courses en Championnat Monoplace, Funyo et Sport Proto.

Formula Renault 1.6 Junior Formula Renault 2.0 2007 Formula Renault 2.0 2013 Formula Master Sport Proto CN Funyo

Formule Renault 1.6 junior

Formula Renault 1.6 Junior

Châssis

Carbon monocoque FIA F3 2008 standards
Zero keel technology
Carbon fiber bodywork

Moteur

Type : Renault K4MRS 1600cc
Puissance max. : 140 bhp à 6750 rpm
Maximum torque : 157 Nm at 4500 rpm

Transmission

Dog-clutch box with 5 gears, sequential shifting

Freins

6 piston calipers – 257 x 12 mm disks
Adjustable pedal support with brake balance set up on panel
Right foot / left foot adjustable brake pedal

Suspensions

Front : Push Rod – mono damper
Rear : Push Rod – twin damper

Roues / Pneus

One piece aluminium alloy rim with centre bolt fixation
Rims : Front 8” x 13” Rear 10”x 13”
Kumho tyres : Front 19 – 53 / 13” Rear 22 – 54/13”

Accélérateur

Fly by wire system

Électronique

FH Electronics ECU – Digital dashboard display

Data

Latest generation PI system with Toolbox operating software, 25 measurement input including steering, brake pressure and accelerator

Dimensions / Poids / Capacité

Wheelbase : 2630 mm
Track width : 1486 mm (front) – 1436 mm (rear)
Fuel tank capacity : Flex Fuel Concept 43 Litres
Weight : 470 kg

Formule Renault 2.0 2007

Formule Renault 2.0 2007

Châssis

Châssis : TATUUS Carbon composite monocoque, FIA F3 homologated
Bodywork : Carbon fibre
Safety harness : 6 point, 3" shoulder and lap straps
Steering rack : Aluminium casting
Upright : Aluminium casting

Carrosserie

Wings : Front wing with main plane and adjustable flaps, Rear wing with 3 aero profiles adjustable

Moteur

Type : F4 RS 4 cylindres 16 valves 190 hp
Électronique : Magneti Marelli
Exhaust system : FIA approved exhaust catalyser

Transmission

Gearbox : Sadev sequential, 6 speed, LSD differential

Freins

Calipers : Alcon four pistons, machined aluminium
Brake : Alcon ventilated, 274 x 17.5 mm
Pads : Ferodo

Suspensions

Front suspension : Push rod, monodamper
Rear suspension : Push rod, two dampers
Shock absorbers : Oram bump and rebound adjustement
Springs Eibach : 58 mm x 140 mm

Roues / Pneus

Jantes : O.Z, Front 8x13", Rear 108x13"centre-bolt aluminium
Pneus : Michelin, Front 16/53R13, Rear 23/57R13

Dimensions

Wheelbase : 2645 mm
Front track : 1434 mm
Rear track : 1318 mm
Wheight : 560 kg including driver

Formule Renault 2.0 2013

Formule Renault 2.0 2013

Châssis

Châssis : FR2.0/13 by Tatuus
Carrosserie : Full Carbon by Tatuus
Volant : XAP with paddleshift
Safety : FIA F3 2012 norms except Zylon panels

Moteur

Type : Renault Sport F4R 832 - 1998 cm3
Puissance : 210 BHP
Couple maxi. : 220 Nm
Régime maxi. : 7500 rpm

Transmission

Gearbox gears and differential : Sadev - 7 ratios / Limited slip differential
Gearbox command : Electric by XAP (Solenoid)

Suspensions

Embrayage : Twin discs sinter clutch by ZF Race Engineering
Avant : Pushrod mono damper Barazi Epsilon
Arruères : Pushrod twin dampers Barazi Epsilon
Amortisseurs : ZF Race Engineering 2 ways

Freins

Type : Caparo AP Braking (4 pistons callipers)

Roues / Pneus

Jantes : Team Dynamics, Front 9", Rear 10"
Pneus : Michelin 20-54x13 / 24-57x13

Dimensions

Poids : 505 kg

Formula Master

Fomula Master

Châssis

Châssis : Carbon fibre monocoque by Tatuus, meets 2008 FIA F3 safety regulations front and rear crash structures, wheel tethers, removable head protection, roll hoop
Carrosserie : Carbon fibre
Sièges : Carbon fibre, extractable, meeting FIA rules
Harnais de sécurité : Six-point, three-inch shoulder and lap straps, HANS system
Steering rack : Tatuus machined aluminium
Upright : Steel welded front and rear

Carrosserie

Ailerons : Carbon fibre front and rear, wide range of low-drag/high-downforce set-ups

Moteur

Types : Honda K20A, 2.0-litres, four cylinders, fully aluminium, 280 HP,86mm bore x 86mm stroke, dry sump, solid aluminium machined cam cover and oil pump, carbon fibre airbox, biofuel compatible
Électronique : Magneti Marelli Hydraulic gearbox control system, Magneti Marelli data-acquisition system , pits speed limiter
Instrumentation : Magneti Marelli steering wheel display unit SDU 102
ECU Magneti Marelli MVL-381 (Marvel 8 vers.2008)
Exhaust system : Rochhausen inconel alloy, includes catalyst and silencer

Transmission

Gearbox : Sadev six-speed, limited slip differential, gearshift and clutch paddles

Suspensions

Avant : Pushrod, height register with shim, single damper, aerodynamically-shaped wishbones
Arrières : Pushrod, two dampers, aerodynamically-shaped wishbones
Shock absorbers : Koni, bump and rebound adjustment
Springs Eibach : Eibach 36 mm x 100 mm

Freins

Calipers : Brembo, four pistons, machined aluminium
Brake : Brembo, ventilated discs, 278mm x 16mm
Pads : Ferodo

Roues / Pneus

Jantes : OZ magnesium, Front 13x10", Rear 13x12"centre-bolt for rapid pit stops Pneux : Yokohama, Front 23/56-13, Rear 28/58-13

Options

Radio : Designed to accept radio system
TV cameras : Designed to accept four TV cameras within aerodynamic body shape

Sport proto CN

Sport proto CN

Châssis et crashbox carbone

Longueur : 4,50m
Largeur : 1,87m
Empattement : 2,50m à 2,76m suivant la catégorie

Poids

CN 2litres Endurance VdeV : 570 kg
CN 2 litres Sprint et Course de Côte : 525 kg
CN 3 litres Circuit et Course de Côte : 600 kg
E2 V8 Course de Côte : 625 kg

Boîte de vitesse

Séquentielle à six rapports, avec possibilité de paddle shift.

Funyo

Funyo

Châssis

Type : Tubulaire acier
Arceaux : Acier Ø45/2,5 mm
Homologation : FFSA N°404

Carrosserie

Carrosserie : Barquette biplace
Matériau : Composite teinté
Eclairage : Phares et feux à leds
Aileron : Composite

Moteur

Type : Peugeot RCC
Puissance : 190cv à 6500 tr/min
Couple maxi : 21,5 à 5500 tr/min
Régime maxi : 7500 tr/min
Cylindrée : 1998 cm3
Cylindres : 4 en ligne
Distribution : 2 arbres à cames, 16 soupapes
Disposition : Transversale Ar
Electronique : Magnetti Marelli SRA

Transmission

Type : Propulsion
Boîte de vitesses : De série, 5 rapports + ma

Freins

Avant-arrière : Disques et étriers de série
Circuit : Double, répartition réglable

Suspensions

Avant - arrière : Triangles superposés, basculeurs supérieurs
Amortisseurs : "BILSTEIN" à gaz

Roues / Pneus

Jantes avant : "MAD'IN" 8x13
Pneus : "AVON" 210x550
Jantes arrière : "MAD'IN" 10x13
Pneus : "AVON" 250x570

Dimensions / Poids / Capacité

Largeur : 1740 mm
Longueur : 3900 mm
Hauteur : 1080 mm
Voies av/ar : 1690 - 1730 mm réglables
Empattement : 2285 mm
Poids : 590 kg
Réservoir : 20L avec pompe intégrée