Toutes nos voitures sont disponibles à la location pour vos entraînements en circuit ou vos courses en Championnat Monoplace, Funyo et Sport Proto.
Carbon monocoque FIA F3 2008 standards
Zero keel technology
Carbon fiber bodywork
Type : Renault K4MRS 1600cc
Puissance max. : 140 bhp à 6750 rpm
Maximum torque : 157 Nm at 4500 rpm
Dog-clutch box with 5 gears, sequential shifting
6 piston calipers – 257 x 12 mm disks
Adjustable pedal support with brake balance set up on panel
Right foot / left foot adjustable brake pedal
Front : Push Rod – mono damper
Rear : Push Rod – twin damper
One piece aluminium alloy rim with centre bolt fixation
Rims : Front 8” x 13” Rear 10”x 13”
Kumho tyres : Front 19 – 53 / 13” Rear 22 – 54/13”
Fly by wire system
FH Electronics ECU – Digital dashboard display
Latest generation PI system with Toolbox operating software, 25 measurement input including steering, brake pressure and accelerator
Wheelbase : 2630 mm
Track width : 1486 mm (front) – 1436 mm (rear)
Fuel tank capacity : Flex Fuel Concept 43 Litres
Weight : 470 kg
Châssis : TATUUS Carbon composite monocoque, FIA F3 homologated
Bodywork : Carbon fibre
Safety harness : 6 point, 3" shoulder and lap straps
Steering rack : Aluminium casting
Upright : Aluminium casting
Wings : Front wing with main plane and adjustable flaps, Rear wing with 3 aero profiles adjustable
Type : F4 RS 4 cylindres 16 valves 190 hp
Électronique : Magneti Marelli
Exhaust system : FIA approved exhaust catalyser
Gearbox : Sadev sequential, 6 speed, LSD differential
Calipers : Alcon four pistons, machined aluminium
Brake : Alcon ventilated, 274 x 17.5 mm
Pads : Ferodo
Front suspension : Push rod, monodamper
Rear suspension : Push rod, two dampers
Shock absorbers : Oram bump and rebound adjustement
Springs Eibach : 58 mm x 140 mm
Jantes : O.Z, Front 8x13", Rear 108x13"centre-bolt aluminium
Pneus : Michelin, Front 16/53R13, Rear 23/57R13
Wheelbase : 2645 mm
Front track : 1434 mm
Rear track : 1318 mm
Wheight : 560 kg including driver
Châssis : FR2.0/13 by Tatuus
Carrosserie : Full Carbon by Tatuus
Volant : XAP with paddleshift
Safety : FIA F3 2012 norms except Zylon panels
Type : Renault Sport F4R 832 - 1998 cm3
Puissance : 210 BHP
Couple maxi. : 220 Nm
Régime maxi. : 7500 rpm
Gearbox gears and differential : Sadev - 7 ratios / Limited slip differential
Gearbox command : Electric by XAP (Solenoid)
Embrayage : Twin discs sinter clutch by ZF Race Engineering
Avant : Pushrod mono damper Barazi Epsilon
Arruères : Pushrod twin dampers Barazi Epsilon
Amortisseurs : ZF Race Engineering 2 ways
Type : Caparo AP Braking (4 pistons callipers)
Jantes : Team Dynamics, Front 9", Rear 10"
Pneus : Michelin 20-54x13 / 24-57x13
Poids : 505 kg
Châssis : Carbon fibre monocoque by Tatuus, meets 2008 FIA F3 safety regulations front and rear crash structures, wheel tethers, removable head protection, roll hoop
Carrosserie : Carbon fibre
Sièges : Carbon fibre, extractable, meeting FIA rules
Harnais de sécurité : Six-point, three-inch shoulder and lap straps, HANS system
Steering rack : Tatuus machined aluminium
Upright : Steel welded front and rear
Ailerons : Carbon fibre front and rear, wide range of low-drag/high-downforce set-ups
Types : Honda K20A, 2.0-litres, four cylinders, fully aluminium, 280 HP,86mm bore x 86mm stroke, dry sump, solid aluminium machined cam cover and oil pump, carbon fibre airbox, biofuel compatible
Électronique : Magneti Marelli Hydraulic gearbox control system, Magneti Marelli data-acquisition system , pits speed limiter
Instrumentation : Magneti Marelli steering wheel display unit SDU 102
ECU Magneti Marelli MVL-381 (Marvel 8 vers.2008)
Exhaust system : Rochhausen inconel alloy, includes catalyst and silencer
Gearbox : Sadev six-speed, limited slip differential, gearshift and clutch paddles
Avant : Pushrod, height register with shim, single damper, aerodynamically-shaped wishbones
Arrières : Pushrod, two dampers, aerodynamically-shaped wishbones
Shock absorbers : Koni, bump and rebound adjustment
Springs Eibach : Eibach 36 mm x 100 mm
Calipers : Brembo, four pistons, machined aluminium
Brake : Brembo, ventilated discs, 278mm x 16mm
Pads : Ferodo
Jantes : OZ magnesium, Front 13x10", Rear 13x12"centre-bolt for rapid pit stops Pneux : Yokohama, Front 23/56-13, Rear 28/58-13
Radio : Designed to accept radio system
TV cameras : Designed to accept four TV cameras within aerodynamic body shape
Longueur : 4,50m
Largeur : 1,87m
Empattement : 2,50m à 2,76m suivant la catégorie
CN 2litres Endurance VdeV : 570 kg
CN 2 litres Sprint et Course de Côte : 525 kg
CN 3 litres Circuit et Course de Côte : 600 kg
E2 V8 Course de Côte : 625 kg
Séquentielle à six rapports, avec possibilité de paddle shift.
Type : Tubulaire acier
Arceaux : Acier Ø45/2,5 mm
Homologation : FFSA N°404
Carrosserie : Barquette biplace
Matériau : Composite teinté
Eclairage : Phares et feux à leds
Aileron : Composite
Type : Peugeot RCC
Puissance : 190cv à 6500 tr/min
Couple maxi : 21,5 à 5500 tr/min
Régime maxi : 7500 tr/min
Cylindrée : 1998 cm3
Cylindres : 4 en ligne
Distribution : 2 arbres à cames, 16 soupapes
Disposition : Transversale Ar
Electronique : Magnetti Marelli SRA
Type : Propulsion
Boîte de vitesses : De série, 5 rapports + ma
Avant-arrière : Disques et étriers de série
Circuit : Double, répartition réglable
Avant - arrière : Triangles superposés, basculeurs supérieurs
Amortisseurs : "BILSTEIN" à gaz
Jantes avant : "MAD'IN" 8x13
Pneus : "AVON" 210x550
Jantes arrière : "MAD'IN" 10x13
Pneus : "AVON" 250x570
Largeur : 1740 mm
Longueur : 3900 mm
Hauteur : 1080 mm
Voies av/ar : 1690 - 1730 mm réglables
Empattement : 2285 mm
Poids : 590 kg
Réservoir : 20L avec pompe intégrée